Позакласний
захід
“Чарівним
Садом Зарубіжної Літератури.”
Інтелектуальна
гра
для учнів 5 - х
класів
Правила гри
У грі беруть участь команди
учнів 5-х класів “Хлопчики-Мізинчики” та команда дівчаток “Василини Прекрасні”.
Мета: повторити матеріал, який учні
вивчали протягом першого семестру.
Завдання:
1.
Розвивати
мислення учнів, їхнє усне мовлення, увагу і кмітливість;
2.
Виховувати
інтерес до зарубіжної літератури, формувати широкий культурний світогляд
школярів, естетичний смак.
Обладнання: плакат, картки з іменами гравців.
Хід гри
Капітани команд учні 11-х
класів.
Ведучий I
Привіт усім!
Хто не любить нудьгувати,
Хто не любить сумувати –
Тих змагання до себе кличуть
В ігри веселі зіграти!
Розум, спритність показати,
Дружбу, вірність доказати!
Капітан команди 5-А класу
Доводимо до вашого відома, що із сьогоднішнього дня в нашій
школі проходитиме тиждень зарубіжної літератури. Саме сьогодні ми даємо старт
новій п’ятиденній подорожі у світ прекрасного. Виявляється, зовсім поруч росте
незвичайний Сад Зарубіжної літератури. Один крок – Сад почне розкривати свої
таємниці, познайомить вас зі своїми незліченними багатствами, навчить грати в
ігри, розповість свої казки.
Капітан команди 5-Б класу
А
супроводжувати Садом Зарубіжної літератури буду вас я, бо вже давно мешкаю тут,
знаю його і люблю. А епіграфом для наших зустрічей хай стануть слова Ф.
Шиллера: ” Література – це храм, куди можна ввійти лише з чистою совістю і
шляхетними намірами. ”
Звучить музика із кінофільму ”Іван Васильович міняє
професію” Л. Гайдая – ”Вдруг как в сказке…”.
Капітан команди 5-А класу
У деякому царстві, у деякій… Про що це я. Авжеж, я чарівник,
і моє завдання розповідати казки. Але сьогодні у мене іншне завдання: я буду
ведучим на вашій грі ” Хвилина слави ”. Тож, не в деякому царстві, не в деякій країні,
а в нашій школі, жили і навчались на маленьких чарівників учні
5 класів, і вирішили вони
краще пізнати життя, себе показати та інших навчити… (Виходіть команди –
учасники гри (по 7 учасників з класу)) Команди сьогодні не прості, а казкові, і назви у них казкові і девізи казкові.
Капітан команди 5-Б класу
Зустрічайте, на нашу ” Хвилину слави ” прибули: команда хлопчиків ”Хлопчики – Мізінчики ” (девіз: ”
Хоч малий, та завзятий ”)
та команда дівчаток ” Василини
Прекрасні ” (девіз: ” Краса врятує світ
”).
Ведучий I
Судити
гру будуть справжні Магістри Чарівних Наук – це журі, а ними будуть вчителі та
учні школи.
Поспішаймо розпочати
гру. Почнемо із привітань, які надійшли на адресу наших учасників.
Капітан команди 5-А класу
Конкурс 1. ”Хто
надіслав телеграму?”
Коли я збирався на гру, листоноша приніс мені шість
телеграм. Прошу вас допомогти їх прочитати. Якщо назвете того хто надіслав
телеграму, отримаєте 1 бал.
-
У друга пропали
окуляри, жебрувати стало важко, допоможіть. (Лисиця Аліса).
-
Купила самовар,
запрошую на чай. (Муха Цокотуха)
-
Зобов’язуюсь
надалі мити посуд. (Федора)
-
У гості не
прилечу, мотор барахлить. (Карлсон)
-
Хвіст знайшли,
плакати перестав. (Віслючок Іа)
-
Підклали не
свиню, а маленьку кульку, вивели на чисту воду, отримала придане. (Принцеса на
горошині)
Капітан команди 5-Б класу
Конкурс 2. Чий це
портрет?
-
”Очі її сіяли як
зірки, але в них не було ні тепла, ні миру ”. ( Снігова Королева, ” Снігова
Королева ” Г. К. Андерсен.)
-
“… Блідий,
нерухомий, наче неживий ”. (Кай, ” Снігова Королева ” Г. К. Андерсен.)
-
“Маленький дідок
із довгим носом сидить біля каміна й розказує про свої пригоди ”. (Барон
Мюнхаузен, ”Барон Мюнхаузен Е. Распе.)
-
“Стара… з довгою
жорсткою бородою і кущистими навислими бровами ” (Стара розбійниця, ” Снігова
Королева ” Г. К. Андерсен.)
-
“В середині
квітки сиділа крихітна дівчина, така гарна, така ніжна ”. (Дюймовочка, ” Дюймовочка
” Г. К. Андерсена.)
-
“Вона була ніжна
й прозора, з очима синіми, як глибоке море ” (Русалонька, ” Русалонька ” Г. К
.Андерсена.)
Правильна відповідь – 1 бал.
Капітан команди 5-А класу
Конкурс 3. Конкурс
слідопитів
Назвіть, кому з героїв належать ці предмети:
-
Кришталевий
черевичок (Попелюшці з казки
Ш.
Перро ” Попелюшка ”.)
-
Голка з ниткою. (Падчерці
з казки ” Пані Метелиця ”.)
-
Муфта і
рукавички. (Герда із казки Г. К. Андерсена ”Снігова Королева”.)
-
Троянда. (Герді з
казки Г. К. Андерсена ” Снігова королева ”.)
-
Обручка.
(Падчерці з казки ” Дванадцять місяців ”.)
-
Дзеркало. (Мачусі
з казки О. Пушкіна ”Казка про мертву царівну…”.)
Правильна відповідь – 1 бал.
Капітан команди 5-Б класу
У
відомій казці існувала зарядка для хвоста, а ось ми придумали зарядку для
розуму.
Ведучий I
Шановні
вболівальники і гості! Поки журі підводить підсумки, я пропоную вам упізнати
казку. Отриманий бал ви зможете подарувати команді, за яку вболіваєте.
Гра для вболівальників.
-
В якій казці
розповідається про дружний колектив, який зумів виконати важку роботу зі збору
овочів? (”Ріпка”).
-
У якій казці
розповідається про те, як колись вільну країну забрав у рабство злий тарган і
врешті решт із полону її звільнив один сміливий птах? (”Тарганище”.)
-
Веселий і
спритний герой цього твору так звик
перемагати, що втратив пильність і потрапив у біду на великій дорозі. (”Колобок”.)
-
У якій казці
йдеться про масштабні наслідки порушення техніки безпеки під час користуванням
застарілим обладнанням? (”Спляча красуня”.)
-
У якій казці
йдеться про вдалий метод тестування для перевірки приналежності до королівської
сім’ї. (”Принцеса на горошині”.)
Ведучий I.
У
багатьох казках герої і героїні загадують один одному загадки, і часто від
відгадки залежали їхні долі та життя. Уміння відгадувати загадки вважалось
ознакою мудрості.
Капітан команди 5-А класу
Конкурс 4.
(призовий). ”Літературний
аукціон”
Я показуватиму вам різноманітні предмети, а ви маєте назвати
загадку, відгадкою якої є цей предмет. За правильну відповідь ви отримаєте не
тільки 1бал а й приз.
·
Годинник. (що за
штука: і день і ніч стука.)
·
Свічка. (що за
гість, що сам себе їсть?)
·
Сіль. (у воді
росте та води боїться.)
·
Гребінець. (із
зубами, а не кусається.)
·
Ложка. (людей
годую, сама голодна, часом гаряча, часом холодна.)
·
Ножиці. (два
кільця, два кінця, а по середині цвях.)
·
Голка. (хто сам
голий, а других одягає.)
·
Цвях. (хто в руки
не візьме - по голові б’є.)
·
Олівець. (грамоти
не знаю, а весь вік пишу.)
·
Яйце. (в одній бочечці
два півня тай не сколочуються.)
·
Лисиця.
(хвостиком рудим змахнуло і курей сполохнула.)
·
Зошит. (буваю в
лінійку, буваю в клітинку, можна в мені писати, можна малювати.)
·
Хліб. (і з
ніздрями я, і м’який я, і ламаюся – а всіх миліший.)
Ведучий I
Конкурс 5. Літературний диктант.
Сьогодні Колобок (показує Колобка), який гостює у нас,
розкаже казку про свої пригоди, які сталися під час однієї подорожі. Але це не
просто казка, а казка – загадка. Ви маєте написати 12 відгадок. Скільки правильних
відгадок – стільки і балів.
Капітан команди 5-Б класу
Жили
собі дід і баба. Бабуся одного разу назгрібала борошенця, знайшла ”в одній бочечці два півня, та й не сколочуються” (яйця), замісила з ними
борошно і спекла мене. Потім поклала на вікні, щоб простиг. А я з вікна – на
призьбу, а з призьби – та на землю. У дворі бігав той, хто ”гавкає, кусає, і в дім не пускає” (собачка).
І раптом я побачив ту, що ”хвостиком рудим змахнула і курей сполохнула” (лисицю).
Вона вхопила того, що ”у школі не
вчився, а час знає” (півня), вкинула в того, що ”без рук, без ніг, а на горище збіг” (мішок).
Я кинувся за ними, виручати
дідове та бабине майно тай побіг тією, що ”лежить, простяглася, а як устане,
той до неба дістане” (дорогою).
Аж раптом з кущів вискочив прудконогий
звірок – ”довгі вуха, куций хвіст, невеликий сам на зріст” (заєць). Потім я
побачив, як ”чапа й тихо пхинька із голок скринька оптикана грибочкамиі жовтими
листочками” (їжачок).
Ніде я лисиці не зміг знайти.
Тоді побіг на луг і побачив
ту, що ”голодна – мукає, сита – жує, всім
дітям молоко дає” (корова). Її пасла дівчинка. Вона була доброю помічницею стареньким.
Поруч ходили ”криласті, горласті, а на
ногах ласти”
(гуси).
Аж тут дивлюсь – ”стоїть півень над водою з червоною бородою – хто не йде,
за борідку щипне” (калина). А під цим деревом сидить клята крадійка. Вихопив я у неї того,
що ”стоїть на воротях у червоних чоботях” (півня), та й гайда
додому. Які ж раді були дід та баба! Разом із ними радів і я.
Ведучий I
Конкурс 6. Назви казку.
Капітан команди 5-А класу
Я вручаю вам по 3 конверти. У кожному з конвертів знаходяться окремі букви, з яких
ви повинні скласти назву казки. (Ведучий віддає конверти командам.) яка команда
першою складе назву казки, та й отримає чесно зароблені 3 бали.
“Попелюшка.” “Колобок.”
“Дюймовочка.” “Русалонька,”
“Дванадцять місяців.” “Снігова королева.”
Журі
підбиває підсумки гри. Нагороди: шоколадні медалі.
Цю
гру я проводила у літньому та мовно-літературному таборах, а також у 5-му класі
після вивчення розділу “ Літературна казка ”
Немає коментарів:
Дописати коментар