Текст бегущей строки
Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

середа, 1 листопада 2017 р.

Інтелектуальна гра

Позакласний захід
Чарівним Садом Зарубіжної Літератури.
Інтелектуальна гра
для учнів 5 - х класів

Правила гри

У грі беруть участь команди учнів 5-х класів Хлопчики-Мізинчики” та команда дівчаток “Василини Прекрасні”.
Мета: повторити матеріал, який учні вивчали протягом першого семестру.
Завдання:
1.  Розвивати мислення учнів, їхнє усне мовлення, увагу і кмітливість;
2.  Виховувати інтерес до зарубіжної літератури, формувати широкий культурний світогляд школярів, естетичний смак.
Обладнання: плакат, картки з іменами гравців.

Хід гри
Капітани команд учні 11-х класів.

Ведучий I
Привіт усім!
Хто не любить нудьгувати,
Хто не любить сумувати –
Тих змагання до себе кличуть
В ігри веселі зіграти!
Розум, спритність показати,
Дружбу, вірність доказати!

Капітан команди 5-А класу

         Доводимо до вашого відома, що із сьогоднішнього дня в нашій школі проходитиме тиждень зарубіжної літератури. Саме сьогодні ми даємо старт новій п’ятиденній подорожі у світ прекрасного. Виявляється, зовсім поруч росте незвичайний Сад Зарубіжної літератури. Один крок – Сад почне розкривати свої таємниці, познайомить вас зі своїми незліченними багатствами, навчить грати в ігри, розповість свої казки.

Капітан команди 5-Б класу

А супроводжувати Садом Зарубіжної літератури буду вас я, бо вже давно мешкаю тут, знаю його і люблю. А епіграфом для наших зустрічей хай стануть слова Ф. Шиллера: ” Література – це храм, куди можна ввійти лише з чистою совістю і шляхетними намірами. ”

Звучить музика із кінофільму ”Іван Васильович міняє професію” Л. Гайдая – ”Вдруг как в сказке…”.

Капітан команди 5-А класу

         У деякому царстві, у деякій… Про що це я. Авжеж, я чарівник, і моє завдання розповідати казки. Але сьогодні у мене іншне завдання: я буду ведучим на вашій грі ” Хвилина слави ”. Тож, не в деякому царстві, не в деякій країні, а в нашій школі, жили і навчались на маленьких чарівників учні
5 класів, і вирішили вони краще пізнати життя, себе показати та інших навчити… (Виходіть команди – учасники гри (по 7 учасників з класу)) Команди сьогодні не прості, а казкові,  і назви у них казкові і девізи казкові.

Капітан команди 5-Б класу

         Зустрічайте, на нашу ” Хвилину слави ” прибули: команда  хлопчиків ”Хлопчики – Мізінчики ” (девіз: ” Хоч малий, та завзятий ”)
та команда дівчаток ” Василини Прекрасні ”  (девіз: ” Краса врятує світ ”).

Ведучий I

Судити гру будуть справжні Магістри Чарівних Наук – це журі, а ними будуть вчителі та учні школи.
         Поспішаймо розпочати  гру. Почнемо із привітань, які надійшли на адресу наших учасників.

Капітан команди 5-А класу
         Конкурс 1. ”Хто надіслав телеграму?”
         Коли я збирався на гру, листоноша приніс мені шість телеграм. Прошу вас допомогти їх прочитати. Якщо назвете того хто надіслав телеграму, отримаєте 1 бал.
-         У друга пропали окуляри, жебрувати стало важко, допоможіть. (Лисиця Аліса).
-         Купила самовар, запрошую на чай. (Муха Цокотуха)
-         Зобов’язуюсь надалі мити посуд. (Федора)
-         У гості не прилечу, мотор барахлить. (Карлсон)
-         Хвіст знайшли, плакати перестав. (Віслючок Іа)
-         Підклали не свиню, а маленьку кульку, вивели на чисту воду, отримала придане. (Принцеса на горошині)

Капітан команди 5-Б класу
         Конкурс 2. Чий це портрет?
-         ”Очі її сіяли як зірки, але в них не було ні тепла, ні миру ”. ( Снігова Королева, ” Снігова Королева ” Г. К. Андерсен.)
-         “… Блідий, нерухомий, наче неживий ”. (Кай, ” Снігова Королева ” Г. К. Андерсен.)
-         “Маленький дідок із довгим носом сидить біля каміна й розказує про свої пригоди ”. (Барон Мюнхаузен, ”Барон Мюнхаузен Е. Распе.)
-         “Стара… з довгою жорсткою бородою і кущистими навислими бровами ” (Стара розбійниця, ” Снігова Королева ” Г. К. Андерсен.)
-         “В середині квітки сиділа крихітна дівчина, така гарна, така ніжна ”. (Дюймовочка, ” Дюймовочка ”  Г. К. Андерсена.)
-         “Вона була ніжна й прозора, з очима синіми, як глибоке море ” (Русалонька, ” Русалонька ” Г. К .Андерсена.)
Правильна відповідь – 1 бал.

Капітан команди 5-А класу
         Конкурс 3. Конкурс слідопитів
         Назвіть, кому з героїв належать ці предмети:
-         Кришталевий черевичок (Попелюшці з казки
Ш. Перро ” Попелюшка ”.)
-         Голка з ниткою. (Падчерці з казки ” Пані Метелиця ”.)
-         Муфта і рукавички. (Герда із казки Г. К. Андерсена ”Снігова Королева”.)
-         Троянда. (Герді з казки Г. К. Андерсена ” Снігова королева ”.)
-         Обручка. (Падчерці з казки ” Дванадцять місяців ”.)
-         Дзеркало. (Мачусі з казки О. Пушкіна ”Казка про мертву царівну…”.)
Правильна відповідь – 1 бал.

Капітан команди 5-Б класу

У відомій казці існувала зарядка для хвоста, а ось ми придумали зарядку для розуму.

Ведучий I
Шановні вболівальники і гості! Поки журі підводить підсумки, я пропоную вам упізнати казку. Отриманий бал ви зможете подарувати команді, за яку вболіваєте.
         Гра для вболівальників.
-         В якій казці розповідається про дружний колектив, який зумів виконати важку роботу зі збору овочів? (Ріпка).
-         У якій казці розповідається про те, як колись вільну країну забрав у рабство злий тарган і врешті решт із полону її звільнив один сміливий птах? (”Тарганище”.)
-         Веселий і спритний герой цього  твору так звик перемагати, що втратив пильність і потрапив у біду на великій дорозі. (Колобок.)
-         У якій казці йдеться про масштабні наслідки порушення техніки безпеки під час користуванням застарілим обладнанням? (Спляча красуня.)
-         У якій казці йдеться про вдалий метод тестування для перевірки приналежності до королівської сім’ї. (”Принцеса на горошині”.)

Ведучий I.
У багатьох казках герої і героїні загадують один одному загадки, і часто від відгадки залежали їхні долі та життя. Уміння відгадувати загадки вважалось ознакою мудрості.

Капітан команди 5-А класу
         Конкурс 4. (призовий). Літературний аукціон
         Я показуватиму вам різноманітні предмети, а ви маєте назвати загадку, відгадкою якої є цей предмет. За правильну відповідь ви отримаєте не тільки  1бал а й приз.
·        Годинник. (що за штука: і день і ніч стука.)
·        Свічка. (що за гість, що сам себе їсть?)
·        Сіль. (у воді росте та води боїться.)
·        Гребінець. (із зубами, а не кусається.)
·        Ложка. (людей годую, сама голодна, часом гаряча, часом холодна.)
·        Ножиці. (два кільця, два кінця, а по середині цвях.)
·        Голка. (хто сам голий, а других одягає.)
·        Цвях. (хто в руки не візьме - по голові б’є.)
·        Олівець. (грамоти не знаю, а весь вік пишу.)
·        Яйце. (в одній бочечці два півня тай не сколочуються.)
·        Лисиця. (хвостиком рудим змахнуло і курей сполохнула.)
·        Зошит. (буваю в лінійку, буваю в клітинку, можна в мені писати, можна малювати.)
·        Хліб. (і з ніздрями я, і м’який я, і ламаюся – а всіх миліший.)

Ведучий I
Конкурс 5. Літературний диктант.
         Сьогодні Колобок (показує Колобка), який гостює у нас, розкаже казку про свої пригоди, які сталися під час однієї подорожі. Але це не просто казка, а казка – загадка. Ви маєте написати 12 відгадок. Скільки правильних відгадок – стільки і балів.

Капітан команди 5-Б класу
Жили собі дід і баба. Бабуся одного разу назгрібала борошенця, знайшла в одній бочечці два півня, та й не сколочуються” (яйця), замісила з ними борошно і спекла мене. Потім поклала на вікні, щоб простиг. А я з вікна – на призьбу, а з призьби – та на землю. У дворі бігав той, хто ”гавкає, кусає, і в дім не пускає” (собачка).
         І раптом я побачив ту, що ”хвостиком рудим змахнула і курей сполохнула” (лисицю).
Вона вхопила того, що ”у школі не вчився, а час знає” (півня), вкинула в того, що ”без рук, без ніг, а на горище збіг” (мішок).
         Я кинувся за ними, виручати дідове та бабине майно тай побіг тією, що ”лежить, простяглася, а як устане, той до неба дістане” (дорогою).
         Аж раптом з кущів вискочив прудконогий звірок – ”довгі вуха, куций хвіст, невеликий сам на зріст” (заєць). Потім я побачив, як ”чапа й тихо пхинька із голок скринька оптикана грибочкамиі жовтими листочками” (їжачок).
         Ніде я лисиці не зміг знайти.
         Тоді побіг на луг і побачив ту, що ”голодна – мукає, сита – жує, всім дітям молоко дає” (корова). Її пасла дівчинка. Вона була доброю помічницею стареньким. Поруч ходили ”криласті, горласті, а на ногах ласти” (гуси).
         Аж тут дивлюсь – ”стоїть півень над водою з червоною бородою – хто не йде, за борідку щипне” (калина). А під цим деревом сидить клята крадійка. Вихопив я у неї того, що ”стоїть на воротях у червоних чоботях” (півня), та й гайда додому. Які ж раді були дід та баба! Разом із ними радів і я.

Ведучий I
Конкурс 6. Назви казку.
Капітан команди 5-А класу
Я вручаю вам по 3 конверти. У кожному з конвертів знаходяться окремі букви, з яких ви повинні скласти назву казки. (Ведучий віддає конверти командам.) яка команда першою складе назву казки, та й отримає чесно зароблені 3 бали.

Попелюшка.                                                             Колобок.
Дюймовочка.                                                           Русалонька,    
Дванадцять місяців.                                                                                                                   Снігова королева.

Журі підбиває підсумки гри. Нагороди: шоколадні медалі.



Цю гру я проводила у літньому та мовно-літературному таборах, а також у 5-му класі після вивчення розділу “ Літературна казка ”

Немає коментарів:

Дописати коментар